Intervju - Anna Nilsson

6 augusti 2015

Vi kommer att köra igång med lite intervjuer här på mässbloggen. Först ut är vår egen Anna Nilsson, som bloggar på stylinganna.se. Förutom bloggstrateg så är hon utbildad stylist. I bloggen varvar hon inlägg om styling med entreprenörskap och bloggande.

Varför bloggar du?

Oj! Ja det är så mycket att säga om det. Dels så älskar jag att skriva men jag tycker också det är kul att peppa och inspirera andra. Jag har hört att eftersom jag är en person som har mycket på gång så är det kul att följa min resa. Jag bloggar självklart också för att skapa intresse kring mitt företag som stylist och bloggstrateg.

Vad har bloggande betytt för dig som företagare?

Det har betytt väldigt mycket! Det är idag min största marknadsföringskanal. Många kunder hitta dit via Google och vissa har sett att jag delat intressanta artiklar och annat. Eftersom personerna som hittar dit också får följa mig så ser de (förhoppningsvis!) att jag kan det jag pratar om. Att jag har goda kunskaper som stylist och även som bloggare. Det gör att det blir tryggare för kunderna att anlita mig.

Har du något bra bloggminne?

Jag har många! Ett speciellt minne är när jag anordnade en större bloggfest för 3 år sedan. Hela festen är så klart ett roligt minne i sig men något som verkligen har fastnat är när en tjej säger i en tidning som gjorde ett reportage om festen, att det är så kul att vara där eftersom hon länge följt Annas blogg. Det var första gången som jag fick höra från en okänd person att hon följer min blogg, jag visste ju det eftersom man har statistik men siffror är inga riktiga människor så det blev mer verkligt.

Vad är ditt bästa bloggtips för företagare?

Jag tycker att det bästa tipset är att ha ett varierat innehåll så att man skapar ett intresse hos läsaren och den potentiella kunden. Allt ifrån något personligt till olika tips om sin produkt/tjänst till vad som händer i branschen, bakom kulisserna och så vidare. Som företagare är det bra att vara personlig eftersom människor vill göra affärer med människor och inte företag. Däremot tycker jag man borde undvika att vara för privat, det känns lite för oprofessionellt.