Sälj mindre och dubbla din försäljning!

torsdag 9 nov 09.30 Sal D

Alla säljer. Alltid. Men traditionella säljmetoder håller inte längre. Så här får du fler och nöjdare kunder utan att det känns ”säljigt”

Alla företag har i grunden två huvuduppgifter som avgör deras framgång; att leverera det som säljs och att sälja det som ska levereras. Många företag är duktiga på sitt ”hantverk”, d.v.s. att producera och leverera sina produkter och tjänster. Skälet till att företagen inte går bättre än vad de gör – och här finns ofta enorm potential – är att de inte är lika bra på försäljning. Glädjande är att det inte handlar om talang eller medfödda egenskaper utan om kunskaper, attityder, vanor och beteenden.

Ur innehållet
Nya perspektiv på kommunikation
3 vanliga hinder för ökad försäljning – därför lyfter det inte ”på riktigt”
Framgångsfaktorer – hur gör de allra bästa?
7 steg till att dramatiskt öka försäljningen – så här gör du!

Johan Dahl är föreläsare, författare och förändrare och han hjälper människor och företag att må bra och gå bra. Johan har startat och drivit ett tiotal bolag, rekryterat rätt och rekryterat fel, nått framgångar och stött på motgångar. Idag är han en efterfrågad föreläsare, utbildare och coach inom försäljning, professionell och personlig utveckling och han bidrar till resultat som både känns i kroppen och som syns på sista raden.
Johan har utsetts till Årets Mentor av Almi Företagspartner, Årets Rådgivare av Ung Företagsamhet och nominerades tidigare i år till Stora Målpriset.

Arr. Johan Dahl Utveckling