Scenprogram lördag

Värd för caféet är Svenskt Näringsliv nya nyhetssatning f+. Här arrangeras debatter och spännande möten med entreprenörer som Inspirerar och ger lönsamma råd varje timme.

TORSDAG | FREDAG | LÖRDAG

Dagens program

Lördag 11 november

10.45

Världens mest slitstarka jeans är barnens vän

Linda Sjölund

När barnens jeans gick sönder ännu en gång tröttnade Linda Sjölund. Det resulterade i att hon uppfann världens mest slitstarka barnjeans och samtidigt blev egen företagare. Men hur marknadsför man en ny produkt? Inte med annonser visade det sig.

 

Café scenen

11.45

Hitta kunderna med sociala medier

David Nachman, Linda Palmgren, Linda Sjölund, Ellinor Löfgren.

Det räcker inte med att ha världens bästa affärsidé och massor av energi – det måste finnas kunder också. Hur man når ut med marknadsföring i sociala medier diskuterar en panel bestående av David Nachman, utbildare på Medieinstitutet, Linda Palmgren, United Influencers, Linda Sjölund, Ossoami och bloggaren Ellinor Löfgren.

 

Café scenen

12.30

Prisutdelning: Årets Nyföretagare, Årets Unga Nyföretagare, Årets Kooperativ

NyföretagarCentrum Sverige delar ut priset Årets Nyföretagare. Fortnox och NyföretagarCentrum Sverige delar tillsammans ut priset Årets Unga Nyföretagare. Coompanion Stockholm delar ut priset Årets Kooperativ.

 

 

Café scenen

13.00

Wasabi Web vill inspirera andra att starta eget

Andreas Gimbrandt, Nils Engvall

Foton på fester och från krogar i Uppsala som lades upp på nätet blev startskottet. Fyra år senare är Wasabi Web ett företag med 20 anställda, specialiserade på digital marknadsföring. Andreas Gimbrandt och Nils Engvall vill nu att fler unga ska starta eget och har instiftat ett stipendium för att få fart på nyföretagandet.

 

Café scenen

13.45

När pizzakartongen blev en ny reklamplats

Anton Nygren och Simon Nyström

Pizza tillhör numera den svenska husmanskosten och alla har vi burit hem en pizzakartong. Kan man tänka sig en bättre reklamplats än det? Knappast, menar Anton Nygren och Simon Nyström och drog igång företaget Twizzly. Nu samarbetar de med pizzerior i hela landet och har lyckats få mängder av företag att nappa på ett nytt sätt att göra reklam.

Café scenen

14.45

Vespaburen jakt på smultronställen

Peter Ekblom

Peter Ekblom flyttade till Stockholm, köpte en Vespa och började upptäcka staden. Det födde tanken på att fler borde göra det och så var den affärsidén igång. Nu hyr han ut vespor till både turister och stockholmare, hänger på en GPS och tipsar om de bästa smultronställena i stan.

 

 

Café scenen

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Röster från mässan

SEBs ambition är att stötta entreprenörer i alla faser och skapa lånsiktiga relationer. Mässan Eget Företag är en mycket givande och viktig mässa för oss där vi får träffa alla modiga människor som har startat eller vill starta företag. Vi ses på mässan!

Johan Berg, SEB

För Björn Lundén Information är Eget Företag en mycket givande mässa. Vi har varit med från starten och det är fantastiskt att få möta alla dessa drivna människor som ska starta eller redan driver företag. Vi hittar vi massor av nya kunder!

Ulf Svensson, Björn Lundén Information

För Visma Spcs är Eget Företag årets viktigaste mässa. Här finns allt samlat under ett tak och ett brett seminarieprogram och bra programaktiviteter i Café Entreprenör.

Boo Gunnarson, Visma Spcs

På mässan finns allt du behöver för att starta företag. Lev din dröm!

Caxton Njuki, entreprenör

Partners

Almi Företagspartner