Statistik | Besökare

Eget Företags digital mässa

 

Intressant statistik 2023

• 45% av alla team använder videosamtal varje dag
• 78% av alla anställda använder något typ av digitalt konferensverktyg för större interna möten
• 75% av alla VD säger att videosamtal helt kommer att ersätta röstsamtal
• Man spår att vi framledes kommer att ha ca 32% fysiska event, 45% digitala, and 23% hybrida.

(sources: Forbes, Fast Company, Parmetech, Lifesize, Gigaom).
 

Statistik från mässorna

Statistik


Antal mässor

7

st

Antal besökare

10400

Deltagare på seminarierna

37800

Vill starta företag

58

%

Driver företag

41

%

 

Hållbart, mätbart och kostnadseffektivt!

95,3 av besökarna rekommenderar andra att besöka mässan!

Kommentar om plattformen

”Det grafiska gränssnittet var fantastiskt bra. Jag har jobbat inom utbildningsvärlden och länge eftersökt den "analoga" miljön att röra sig i, att gå från ett rum till ett annat. Jag gillade verkligen det jag såg och upplevde här.”

Digitala seminarierna succé – nu över 37 000 deltagare

Vi vet att denna målgrupp söker kunskap, tips och inspiration. Som arrangör av seminarierna får du deltagarlistor.

Många fler kvinnor, över 60 procent!

Intressant, här var skillnaden större jämfört med tidigare fysiska mässor. Under de senaste fysiska mässorna har det varit ungefär 50/50 kvinnor/män som besökt mässan. Dock, är det är det färre kvinnor som startar företag jämfört med män.

Mässan Eget Företag – digitalt, var en av Sverige första större digitala mässor som arrangerades redan under hösten 2020. Den senaste gick i november 2021. Det finns enorma möjligheter i den digitala mässvärlden, vi berättar gärna mer!

 

Besökarnas profil

Välj alternativ för ditt besök (tidigare mässa)
Starta eget 49,4% (49%)
Driver företag 45,9% (40%)
Besöker av annan anledning 4,7% (11%)

Ålder
Yngre än 35år 28,6% (28%)
35-60 år 62,7% (62%)
61 är eller äldre 8,7% (9%)

Var är du född
Född i Sverige 71,9% (73%)
Född utanför Sverige 28,1% (27%)

Chats startade och antal meddelanden
Startade chattar: 12 533 (12.815)
Meddelanden: 28 890 (26.336)

Var ifrån kom besökarna
Stockholms län 35% (37%)
Västra Götaland 13% (12%)
Skåne 12% (12%)
Övriga landet 40% (39%)

 

På frågan "Jag vill gärna veta mer om" svarade:

Affärsjuridik 21%
Betallösningar 28%
Bokföring 50%
e-handel 34%
Finansiering 28%
Franchise 7%
Företagsformer 24%
Försäkring 32%
Hemsida 43%
Import 15%
Marknadsföring 50%
Mentor 22%
Nyföretagarhjälp 47%
Patent 9%
Pension 17%
Personalfrågor/anställa 9%
Redovisningstjänster 29%
Skatter, moms 51%
Säkerhet 13%
Uppstartslån 18%
Utbildning/kurser 34%
Varumärke 24%
Säljutveckling 22%
Prissättning 36%
Anställa 12%
Skriva avtal 25%
Sociala medier 41%
Upphovsrätt 9%
Digital marknadsföring 45%

Besökarna är överraskade av mässans möjligheter

Många besökare var överraskade av hur den digitala mässan var uppbyggd och hur enkelt det var att tar sig runt i miljön.

Några ord från besökare

"Superbra mässa med föreläsningar jag inte trodde innehållet skulle vara det som det var, i positiv bemärkelse! Lyssnade på 13-14 st. Mycket att ta in, noterade parallellt i min affärsplan, fick något ont om tid mot slutet (jobbade helgen), men jättefint att webbinaren låg kvar ända tills söndag eftermiddag"

"Väldigt bra att kunna gå på mässa hemma och i lugn och ro"

"Man slipper ju resa. Och då sparar man ju mycket tid bara i och med det. Toppen att bara dyka in till det som intresserar och är relevant".

"Och jag som har svårt med ljud och för mycket intryck och inte längre klarar sådana event tyckte det var toppen. Nu kunde jag ändå vara med."

"Mycket bra mässa,lätt att hitta. tack!"

 

Över 80 procent använde sin dator eller padda vid sitt mässbesök

Alla kan besöka mässan, det enda man behöver är tillgång till internet och mobil, dator eller padda. Men vill man maximera sitt besök rekommenderar vi dator och allra bäst blir om man har möjlighet att dela bildskärm till sin platt-TV. Det är verkligen att rekommendera!

Några exempel på montrar