Så här är en digital mässa uppbyggd

Mats Evergren
24 mars 2023

1) Registrering: Deltagarna registrerar sig i eventplattformen och lämna sina grundläggande uppgifter, såsom namn, e-postadress och företagsnamn samt svara på några frågor inför sitt besök.

2) Virtuellt lobbyområde: Deltagarna kommer att landa i ett virtuellt lobbyområde, entrehallen där de kan få en överblick över vad som finns tillgängligt på mässan. Som exempel en karta över mässan, ett program över de olika föreläsningarna och scenaktiviteter, samt en informationdisk där besökarna kan få personlig hjälp och vägledning.

3) Presentationer: Mässan kan ha flera presentationer av experter inom olika områden, såsom, försäljning, marknadsföring, försäkring, bokföring, finansiering och juridik. Dessa presentationer kan hållas live eller förinspelade och deltagarna kan ställa frågor.

3) Mässmontrar: Utställare kan välja olika virtuella montrar där en avatar hälsar välkommen till montern. I montern kan man visa upp sina produkter och tjänster genom videor, bilder och dokument. Deltagarna kan klicka på en monter för att lära sig mer och interagera med utställaren via chat eller video.

4) Networking: Ett viktigt syfte med en mässa är att nätverka och knyta kontakter. I en online-mässa kan ofta besökarna kontakta och chatta med varandra eller med representanter från utställarna. 

5) Rådgivning: En online-mässa kan ha en rådgivningscentral där deltagarna kan boka tid med experter för att få råd om specifika frågor eller problem och utmaningar som de står inför i sitt företag.

6) Virtuell goodiebag: En virtuell goodiebag kan innehålla gratisprover, rabattkoder och erbjudanden från utställarna och samarbetspartners.

Efter mässan: Deltagarna kan få tillgång till en uppsättning presentationer och montrar för att titta på i efterhand. De kan också få ge feedback på sin upplevelse av mässan och föreslå förbättringar för framtida evenemang.

Sammanfattning: En online-mässa kan erbjuda kurser, föreläsningar, utställning, nätverksmöjligheter, rådgivning och virtuella goodiebags. Detta ger besökarna en möjlighet att lära sig mer om olika aspekter, interagera med utställare och hitta potentiella affärsmöjligheter.

CHECK! Mässan Eget Företag kan erbjuda alla dessa funktioner och smarta lösningar, vi jobbar idag i en av världens ledande plattform som utvecklas. Vi arrangerar gärna en kort demo och visar på alla möjligheterna och hur leadslistorna kan växa.
BOKA DEMO HÄR!